HOME PRDUCTION STUDIO... SHARING MY ARTS TO THE WORLD..

Search

Thursday, August 19, 2010

ceRita di sEbaliK...

Warkah cinta esa.... lagu nie merupakan final project saya untuk subject komposisi semester 4...subjek nie menuntut kami music student untuk menghasilkan atau menggubah sebuah lagu tidak kira dalam apa genre skali pun.

berbalik kepada lagu warkah cinta esa nie.. thousand of thanx saya ucapkan pada 3 orang pensyarah yang menjadi rujukan saya dalam menghasilkan lagu nie.. Mr. Roslee hj Wahid, Mr Amri Zain dan Mr. Yusran Yusoff... dibawah bimbingan dan tunjuk ajar dioranglah makanya lagu ni jadi sedemikian rupa..U RAWK GUYS!!! ihihihi maka dapatlah saya "menSLOWROCKkan" lagu neh sebab memang inilah yang saya minat ihihihi.... sepatutnya lagu nie dinyanyikan oleh pensyarah vokal saya iaitu Mr. Amri Zain but atas sebab2 yang x dapat dielakkan terpaksa tukar penyanyi last minute.. then barulah khidmat saudara Miraz diperlukan thanx Miraz (",) 4 ur nice kickin feelin' yeah!!!! heehhhe...
walaubagaimanapun semasa sesi rakaman dibuat khidmat seorang lagi rakan saya gunakan iaitu Emily Linus sebagai penyanyi latar coz i really like her tone dan sesuai ngan lagu neh THANX EMILY!!!

Lirik lagu nie saya tulis sendiri sejurus selepas saya siap buat melodi lagu nie... lirik lagu nie berkisarkan tentang amalan dan amanat yang kita bawa sebagai bekalan selepas kita mati, dan memasuki alam kubur ( macam seram je bunyi nye ha3x) amalan dan amanat nielah yang saya maksudkan dengan "WARKAH CINTA ESA"

semua proses rakaman saya lakukan sendiri, gubahan muzik dan gitar.. rhytm section lain saya notate dan programkan balik je he3x (jimat kos lagipun barang pun x cukup lagi neh) the last one... thanx 4 visiting this blog!!! promote kanlah kat kengkawan yer!!! lagi 2 lagu tue nanti saya citer kan lagi... nak g keje dah neh bubbye!!! (",)

No comments:

Post a Comment